neljapäev, 15. jaanuar 2009

Raha minu elus

Väljavõtteid teie kirjutistest:

Raha on väga tähtis asi. Ilma rahata on väga raske elada. Raha eest saab süüa osta. Raha saamiseks peab tööl käima. Mina alles õpin ja küsin ema ja isa käest raha. Aga selle nimel pean ma kodus ka natukene kodutöid tegema.
Merlin

Mulle meeldib laristada. Sellega on mul pahandusi ka olnud. Kui ma tahan endale midagi osta, siis ma kogun raha. Minuarust on raha pigem hea kui halb. Sellepärast, et raha eest saab endale eluks vajalikke asju. Minu arvates on raha hea.
Karl

Mina saan raha enamasti ema ja isa käest. Ainult siis hoian raha alles, kui olen otsustanud natuke koguda. Raha teeb sellist rõõmu, et selle eest saab kommi osta. Kui kaotad raha ära, siis on jälle palju paksu pahandust.
Merilyn

Raha ei ole minu jaoks praegu veel väga tähtis. Tavaliselt on mul alati raha, sest emme ja issi annavad mulle iga nädala eest, mil ma saan ainult "viisi", raha. Nad annavad siis ka raha, kui mul on ainult "neljad" ja "viied", aga siis annavad vähem. Kui tunnistusel on kõik "viied", siis saan ma preemiat. Ma teenin ise ka raha, kui aitan issit. Ma olen rohkem koguja kui kulutaja.
Poes ma eriti ei käi ja siis raha ei kulu ka. Mul polegi praegu ühtegi suurt asja välja mõeldud, mille jaoks ma raha kogun, sest arvuti ma sain. Issi ütleb, et raha ei ole halb ega hea. Raha on vajalik!
Killu

Minu arvates on raha tähtis sellepärast, et rahaga saab poest osta toitu ja teisi tähtsaid asju. Mina saan raha isa käest. Ma saan igal nädalal endale 30 krooni.
Raha pärast võidakse hakata ka väljapressima, röövima või siis minnakse raha pärast tülli. Raha eest ei saa kõike osta, näiteks perekonda. Mina hoian oma raha pangas, ma ei raiska eriti raha, sellepärast ma hoian raha alles.
Teresa

Raha on tegelikult tähtis, sest selle eest saab osta süüa, riideid, ravimeid, reisida ja elumaja eest maksta. Mina ise saan isalt ja emalt 25 krooni taskuraha. Vahel ostame koos maiustusi ja mänguasju. Aga just rahast võib tekkida tüli või veel hullem - väljapressimine. Mõni inimene läheb rahaga liiga ahneks, et tahetakse lausa riike või maid osta. See on paha, isegi väga paha. Palun käige oma rahaga hästi ümber!
Lisenn

Raha on igaühel vaja. Mõni inimene ei oska raha hoida. Minul on pangakaart ja sinna kannab isa mulle iga kuu 300 krooni. Selle raha eest ostan endale süüa ja alati jääb mul seeme alles ka. Raha on hea sellepärast, et selle eest saab vajalikke asju. Halb on ta sellepärast, et raha pärast minnakse tülli ja peetakse sõdu. Kui võtad laenu, pead sa veelgi rohkem tagasi maksma või võlgu jääma. Iga inimene peab õppima raha hoidma.
Merili

Ma olen üsna noor ja seepärast ei ole rahal minu elus suur osa. Minule vajalikud asjad ostab enamasti ema. Ma saan raha teinekord vanavanemate käest või kingitakse. Ma ostan endale maiustusi ja mänguasju. Ma tahan palju raha teenida, siis saan endale ilusa kodu ja palju reisida.
Mats

Minu arvates ei ole raha paha, sest mina ei saa seda väga palju. Raha on mulle vajalik. Mina ostan raha eest kommi või šokolaadi, aga kui ma raha kogun, siis ma ostan midagi sellist, mida ma olen tahtnud. Minu peres pole olnud mitte kunagi rahatülisid, aga me pole väga rikkad. Me oleme vahepealsed.
Mina ei ole´mitte kunagi kellegagi raha pärast tülli läinud. Üks mu "sõber" varastab vahel asju. Ta on minult varastanud 25 krooni ja ükskord jäi ta vahele. Ta valetab ka vahest. Aga ta meeldib mulle ikka. Ta on lahe ja ägeda jutuga.:D
Marie

Sõbrad ja perekond on tähtsam kui raha. Raha on perel vaja, et süüa ja riideid osta, makse maksta jne. Rahaga tuleb õigesti ringi käia. Me püüame teha pere eelarve. Vahel, kui me midagi ei saa, oleme me solvunud. Ma püüan sel aastal hakata raha koguma ja mitte raisata tühistele asjadele.
Gerta

Kommentaare ei ole: