pühapäev, 9. mai 2010

Kirjandid

Lõigud teie kirjandist "Reis Olustverre"

Lisenn:
Eestis on palju ilusaid kohti, kuid meie käisime 29. aprillil Olustveres. Me kogunesime kooli ees. Ilm oli vihmane, kuid sellest hoolimata läksime ikkagi. Kui buss tuli, läks reis lahti. Tee peal nägime me palju loomi ja loodust.
Tunni aja pärast olimegi kohal. Kõigepealt läksime taluloomi vaatama. Seal olid sead, lammas, kits, küülikud ja kuked, kanad, tibud. Kui olime loomad ära vaadanud, läksime me hobusega sõitma. See oli küll aeglane sõit, aga sellegipoolest lõbus. Siis, kui ma olin oma sõidu ära teinud, nägin ma üht poni, kes oli tarandikust väljas. Ta tahtis hirmsasti tähelepanu. Aga seal oli veel hobuseid ja üks neist oli tiine. Kokku oli seal 7 hobust...

Madis:
... Õpetaja Airi luges bussis Olustvere mõisast jutte. Minu lemmiklugu oli see, kus üks mees, kes kõndis kuulirahest läbi ja temaga ei juhtunud mitte midagi. Ükskord oli mõisahärra keelanud oma naisel minna tema tuppa, ajal kui ta ära on. Naine oli ikka ta tuppa läinud ja seal oli ta mees, kes ütles, et sa ei kuulanud mind, nüüd pean ma surema...

Karl:
...Kui kõik olid hobuvankriga oma tiirukese ära teinud, läksime näitust vaatama. See näitus oli vanaaja töödest või sõitudest, mida vanal ajal hobusega tehti. See oli reisi parim osa (minu arust). ..

Markus:
... Nüüd sellest ponist. Ma nägin teda peale vankrisõitu, me läksime sõpradega tema juurde , tegime tast pilti ja jooksime eest ära, tema muidugi jooksis järgi. Kui me hakkasime minema puukujukeste näitusele, tuli tema meile järgi, aga ta ei tohtinud. Niisiis hakkas see mees teda tagasi viima, aga poni punnis vastu. Sellepeale läksin ka mina talli tagasi ja tema tuli järele. Mina lipsasin uksest välja ja nii ta sinna jäigi....

Merili:
... Ühes teises kohas olid topised. Seal oli topiseid nii kaladest, lindudest kui ka teistest loomadest. See näitus oli väga huvitav, sest ma polnud paljusid loomi varem näinud. ...

Teresa:
...Nüüd saime suure traktoriga sõita. Masinaid oli kaks - üks punane ja üks roheline. Kumbki vedas umbes pool klassi. Traktorid olid tänapäevased ja tekitasid suurt müra. Nendega tegime väikese ringi. Mulle väga meeldis traktoriga sõita....

Gerta:
... Kui me olime traktoriga sõitmas ära käinud, läksime me mesilastallu. Meile näidati ka filmi. Mees, kes mesilasi pidas, jutustas meile nende elust. Muidugi olid mesilased veel talveunes. Me saime ka meesaia. Kui olime suu magusaks saanud, läksime me kangastelgedega vaipa kuduma...

Albert:
Siis me läksime sööma, aga minu ja Tamuri kahjuks oli toiduports liiga väike. Õnneks oli meil oma toit kaasas. Tagasisõites istusin ma Haroldiga, meil sai seal nalja. Peale seda pidin ma võrkpalli trenni jooksma.
Seal oli väga lahe, mulle meeldisid kõige rohkem loomad.

Kommentaare ei ole: